Originally posted 2021-06-25 04:13:02.
Creat în iulie 1994, Amazon a devenit un jucător în sectorul comerțului online. Inițial activitatea companiei era vânzarea de cărți la distanță. Astăzi, Amazon vinde de la produse culturale la produse alimentare. Susținută de creșterea sa fără egal în ultimii ani, compania s-a impus ca lider mondial în distribuția în masă. În noiembrie 2020, capitalizarea sa de piață a atins o valoare de 1.661 miliarde de dolari. Starea bună de sănătate a companiei lui Jeff Bezos ar putea determina mai mulți să dorească să achiziționeze o bucată din plăcinta Amazon. Cum să procedăm atunci la cumpărarea acțiunilor Amazon?
Ar Trebui Să Cumpăr Sau Să Vând Prețul Amazon?
Ar trebui să cumpăr sau să vând cursul Amazon? Această întrebare relevantă rezumă mai bine diferitele întrebări pe care le au investitorii zilnic. Decizia de a cumpăra sau vinde un stoc nu este atât de ușor de luat și necesită câteva concepte importante pe care să se bazeze.
Astăzi, evoluția acțiunii Amazon a arătat mai multor persoane puterea acestui grup și mai ales pentru a face față situațiilor de criză. De la crearea sa, acțiunea Amazon a oferit o rentabilitate de + 1626,56% acționarilor săi.
Analiștii financiari au stabilit obiectivul mediu al prețului Amazon la aproximativ 3.700 de dolari. Aceasta este echivalentă cu o evoluție de peste 15% față de prețul actual. Până în prezent, prețul acțiunilor este de peste 100 de ori câștigurile așteptate pentru anul 2021.
Acest nivel de preț este în mod normal destul de ridicat. Cu toate acestea, analiștii financiari constată că această mare evaluare se datorează creșterii mari a cifrei de afaceri a grupului. Jefferies, banca americană de investiții, își menține, de asemenea, recomandarea de a cumpăra acțiuni Amazon. Ea urmărește un obiectiv de 3.800 de dolari.
În afară de aspectele sale tehnice, trebuie admis că creșterea stocului Amazon va depinde și de adoptarea mijloacelor de cumpărare și vânzare online. În plină expansiune și cu multe piețe de cucerit, sunt posibile zile bune și creșteri suplimentare pentru stocul Amazon.
Cel Mai Bun Broker Online Pentru a Cumpăra Acțiuni Amazon (AMZN)
Alegerea ideală a unui broker pentru a cumpăra acțiuni Amazon este chiar primul și unul dintre cei mai importanți pași în rentabilitatea investiției. În acest caz, trebuie să faceți o alegere bună și să aveți grijă la diferitele opțiuni oferite de broker. Ce broker alege să cumpere acțiuni Amazon?
Printr-o analiză comparativă, 3 brokeri oferă cele mai bune condiții pentru a cumpăra acțiuni Amazon.
Cumpărați stocul Amazon cu eTero
Fondată în 2007, eToro revoluționează lumea tranzacțiilor online cu diferitele sale oferte atractive. Cu milioane de utilizatori din întreaga lume, oferă o metodă simplă și ușoară de a cumpăra acțiuni. eToro oferă mai mult de 800 de acțiuni de cumpărat. Atât în CFD-uri, cât și în viața reală, utilizatorii săi pot cumpăra acțiuni Amazon. Acest broker nu percepe taxe de tranzacție abonaților săi pentru achiziționarea de acțiuni Amazon.
Cumpărați stoc Amazon cu Libertex
Un comerciant de renume cunoscut pentru serviciile sale de calitate, Libertex este, de asemenea, o alegere ideală pentru a cumpăra acțiuni AMZN. Cu acest broker, nu este posibil să cumpărați stocul real Amazon, dar puteți tranzacționa diferitele variații ale acestui activ financiar. Pentru fiecare tranzacție, aplică taxe de tranzacție în funcție de tipul tranzacției. Astfel, swap-ul de cumpărare este – 0,030 2%, iar swap-ul de vânzare este – 0,025 4%. Comisionul perceput de broker este de – 0,034%. Trebuie remarcat faptul că această lipsă a unei opțiuni reale de cumpărare nu este întotdeauna apreciată de toți utilizatorii săi.
Cumpărați acțiuni Amazon cu AvaTrade
AvaTrade este, de asemenea, o alegere potrivită pentru cumpărarea acțiunilor Amazon. Acest broker nu oferă acțiuni reale, dar oferă tranzacționare de acțiuni Amazon CFD. Un broker reglementat care oferă numeroase platforme de tranzacționare, AvaTrade aplică un spread de 0,13% pe spread-uri și un procent de – 0,011 1% (vinde) / – 0,0166% (cumpără) pentru tranzacționarea overnight.
Capitalizarea Bursieră și Amazon Împart Cifrele Cheie
Informații | Amazon (AMZN) |
Numele de familie | Amazon (AMZN) |
Sector | Distributie specializata |
anul de creație | 1994 |
Plătește | Statele Unite |
Fondator | Jeffrey P. Bezos |
Bursă și informații financiare |
|
Lideri |
|
Acționariat |
|
Cum Să Cumpărați Acțiuni Amazon? – CHIAR ACUM
Pentru a cumpăra acțiuni Amazon, trebuie să urmați o procedură bine definită. Vine în 4 etape principale.
- Deschideți contul pentru a cumpăra acțiuni Amazon
- Validați-vă contul
- Fonduri de depozit
- Cumpărați acțiuni Amazon
Pasul 1: deschideți contul pentru a cumpăra stoc Amazon
Pentru a cumpăra acțiunea eToro, trebuie mai întâi să deschideți un cont la brokerul eToro. Pentru a face acest lucru, trebuie să completați formularul de înregistrare online. Pe platformă, faceți clic pe opțiunea „Creați un cont” și furnizați toate informațiile necesare în acest scop.
Pasul 2: Validați-vă contul
Odată ce formularul a fost completat, acum trebuie să vă validați contul. Pentru aceasta, trebuie să furnizați dovada diverselor informații furnizate în formular.
Pasul 3: depozitarea fondurilor
Odată ce contul dvs. este creat și validat, trebuie să efectuați prima depunere pentru a vă cumpăra acțiunea. eToro vă permite să deschideți un cont de tranzacționare deja de la 200 de euro și oferă multe metode de plată. Puteți face depunerea cu un card de plată (Visa, MasterCard, Maestro), cont PayPal, cont Neteller și cont Skrill.
Pasul 4: Cumpărați stocul Amazon
Odată ce contul dvs. a fost reîncărcat, puteți finaliza achiziționarea acțiunilor AMZN. Pentru a face acest lucru, accesați secțiunea „Piețe” de pe platformă pentru a găsi acțiunea sau utilizați opțiunea de căutare. Dacă este necesar, „tastați acronimul„ AMZN ”pentru a găsi acțiunea în lista de propuneri.
Se va deschide o casetă cu prețul acțiunii și opțiunile „cumpărați” și „vindeți”. Definiți condițiile dvs. pentru a efectua achiziția. Trebuie reamintit faptul că, pentru a face o achiziție reală de acțiuni, trebuie să finalizați o tranzacție fără a utiliza efectul de levier.
Recenzii Stoc Amazon – Motive Pentru a Cumpăra Sau Vinde Stoc
În ciuda unui nivel de preț destul de ridicat, există multe motive pentru a crede într-o creștere a prețului acțiunii Amazon.
Creștere puternică a activității
În prezent, Amazon arată o mare evoluție a cifrei de afaceri. Această cifră de afaceri sa accelerat odată cu criza sănătății legată de Covid-19. Consumatorii cumpără din ce în ce mai mult pe site-ul gigantului de comerț electronic. Astfel, în 2019, veniturile Amazon au fost de 280 miliarde dolari, în timp ce în 2015 au fost mai mici de 100 miliarde dolari.
O referință în sectorul său de activitate
În ceea ce privește vânzările online, Amazon este astăzi reperul pentru toate produsele. Este vândut pe site-ul său web, peste 250 de milioane de referințe.
O strategie de dezvoltare foarte solidă
Pentru a-și crește cifra de afaceri, compania americană nu ezită să facă noi investiții. Investește în cloud prin serviciul său AWS. De asemenea, investește în alte domenii precum inteligența artificială, robotică etc.
Cine Cumpără Stocul Amazon? – Acționariat
Acțiunile Amazon sunt deținute de fondatorul companiei, ofițeri și instituții. Jeff Bezos deține 16,30% din acțiuni, iar directorii 16,30%. Vanguard Group, Inc deține 6,46%, Blackrock, Inc. deține 5,40%, Bowie Strategic Investments, Inc 4,10, alte 51,44%.
Ar Trebui Să Cumpăr Sau să Vând Stocul Amazon În Acest An?
Acțiunile Amazon se află în prezent într-o perioadă de consolidare. Prin urmare, acțiunea se întrerupe într-o tendință care este alcătească pe termen lung. Dacă prețul va ieși din consolidarea sa actuală, ar putea să-și caute maximele istorice în jur de 3.500 USD. Acest nivel reprezintă rezistența la care prețul acțiunilor ar putea rupe.
O spargere confirmată a acestei zone ar putea propulsa stocul către un nou prag istoric. În plus, compania se bucură de o creștere puternică a activității sale. Astfel, această creștere poate fi un bun suport în timpul acțiunii sale. Prin urmare, este foarte posibil să cumpărați Amazon anul acesta.
Returnare Amazon Share
De la înființare și până astăzi, acțiunea Amazon a cunoscut un boom extraordinar. Peste 10 ani, acțiunea gigantului de comerț electronic a dat o rentabilitate de + 1626,56%, ajungând la o valoare de 3553,39 dolari. Peste 5 ani, rentabilitatea este estimată la + 341,18%, + 89,01% pe 3 ani și + 29,13% pe 1 an. Este de + 1,53% pe 6 luni și + 0,24% pe o lună.
Evaluare
În iulie 2020, titlul grupului fondat de Jeff Bezos a trecut pragul istoric de 3.000 de dolari. Acest eveniment a permis Amazonului să se alăture clubului companiilor care cântăresc 1,5 trilioane de dolari. Precedat de Apple și Microsoft în acest club, Amazon are astăzi o evaluare de 1640 trilioane de dolari.Istoria stocului Amazon
La 15 mai 1997, Amazon a devenit publică cu un preț stabilit la 18 USD pe acțiune. Codul său ISIN este US0231351067. Primii săi pași pe Nasdaq au fost cu greu glorioși. Compania a înregistrat imediat o pierdere de 30 de milioane de dolari.
Pentru a face stocul mai atractiv pentru investitori, conducerea a decis să împartă acțiunile. O strategie care s-a dovedit a fi câștigătoare, deoarece imediat după aceea, titlul a zburat foarte repede. Călând pe balonul dot-com, acțiunile Amazon au atins un maxim de 79,9 dolari pe 30 martie 1999.
Între 1999 și 2001, titlul a înregistrat o scădere de peste 90%. Cu toate acestea, Amazon a supraviețuit exploziei bulei de internet din mai 2000. Nu a fost cazul multor start-up-uri, numite la acea vreme companii de internet. Titlul Amazon nu a încetat să evolueze.
De la oferta publică inițială până în 2017, cota a crescut semnificativ. Într-adevăr, un investitor care ar fi pariat pe titlu în mai 1997 ar fi avut în 2017, o rentabilitate de aproape 50.000%. Unii spun că Amazon este o cotă excelentă, o companie care a generat bogăție pentru acționarii săi.
Amazon trece astfel de la o capitalizare de piață de 438 milioane de dolari în 1997 la aproape 439 miliarde de dolari în 2017. Această progresie pare să fie justificată de progresul paralel al comerțului online din Statele Unite. Din 2015, comerțul pe internet a crescut constant, lăsând 8,8% din vânzările cu amănuntul să ajungă la 12,1% în 2016.
Mergând pe această evoluție a comerțului electronic, prețul acțiunilor Amazon a crescut cu 243% între 2013 și 2017. Între 1999 și 2013, titlul a urcat cu 255%. La începutul anului 2020, titlul valora peste 2.000 de dolari. Astăzi, stocul Amazon depășește marca de 3.000 de dolari.
Business Model d’Amazon
Modelul de afaceri Amazon se bazează pe două afaceri principale care formează un cerc virtuos. Prima este tranzacționarea directă și a doua este piața.
În comerțul direct, prețurile scăzute ale produselor duc la o cerere mai mare. La rândul lor, aceste solicitări generează mai mult abonament la serviciul de transport gratuit Prime Amazon. Abonarea la acest serviciu generează mai mulți fluxuri de numerar. De asemenea, oferă acces la mai multe date care promovează îmbunătățirea serviciilor.
Ca urmare, prețurile pot fi reduse în timp ce calitatea serviciului crește, generând astfel mai multe cereri … Și cercul începe din nou și din nou.
Sistemul de operare al pieței este similar cu cel descris mai sus. Costul redus al produselor generează mai multe cereri și, prin urmare, mai multe achiziții. Numărul de achiziții atrage mai mulți vânzători, deci produse din mai multe soiuri. Prin urmare, legea cererii și ofertei creează prețuri mai mici, ceea ce atrage mai mulți consumatori.
Aceste două modele puse împreună creează fluxul de numerar al Amazonului. Din perspectiva contabilității, compania nu prezintă profit, totuși câștigă mulți bani. Două fenomene justifică fluxul de numerar al Amazonului. Primul fenomen este fondul de rulment negativ. La fel ca majoritatea comercianților, Amazon este plătit de clienții săi înainte de a plăti facturile furnizorilor săi.
Al doilea fenomen, care este și adevăratul pilon al acestui sistem, este creșterea. Ea este cea care creează fluxul de numerar pentru a finanța toate celelalte activități.
Piețe în Care Își Desfășoară Activitatea Compania
Amazon operează în principal în distribuția de produse online. De asemenea, dezvoltă o activitate de piață. Astfel, permite persoanelor fizice și companiilor de distribuție să vândă sau să cumpere bunuri și servicii.
Activitatea sa se învârte în jurul a 3 tipuri de produse și servicii. Prima familie de produse este cea a produselor informatice și electronice. Acestea includ camere, jocuri, televizoare, computere, produse de comunicații fără fir, sisteme hi-fi etc. Oferă, de asemenea, aparate de uz casnic, echipamente de grădină, produse de înfrumusețare, haine etc.
A doua categorie de produse este cea a produselor culturale. Acestea sunt produse muzicale, jocuri video, cărți etc. Ultima categorie este cea a serviciilor. Acestea sunt servicii de dezvoltare de aplicații și interfețe, servicii de streaming etc.
Clienții companiei sunt persoane fizice, precum și companii de distribuție. Între clienții Amazon se află și întreprinderile mici și mijlocii. Acestea sunt răspândite în Statele Unite, Europa și în întreaga lume.
Concurenții Amazon
Gigantul de comerț electronic nu este singur pe piețele pe care își desfășoară activitatea. Se confruntă cu concurenți semnificativi.
Alibaba
La fel ca Amazon, Alibaba este tranzacționată public. Această companie chineză este specializată în afaceri online. Are o piață publică care facilitează diferite schimburi între companii, vânzări cu amănuntul și platforme de plată. De asemenea, are un motor de căutare pentru cumpărături și servicii de cloud computing. În ceea ce privește veniturile, este înaintea Amazon.
eBay
eBay este, de asemenea, o piață din Statele Unite. Este un reper internațional pentru comerțul online. Această companie are peste 13.000 de angajați. Are un număr tot mai mare de utilizatori activi în întreaga lume. În prezent, peste 185 de milioane de oameni vizitează această piață.
Walmart
Walmart concurează cu Amazon în supermarketuri. La nivel internațional, este grupul lider în acest sector. El vine înainte de o răscruce de drumuri. Walmart are 3.500 de magazine. Aproape 20% din cota de piață se află în acest grup.
Carrefour
Denumirea Carrefour este emblematică în sectorul distribuției în masă. Din 1963, acest grup a lansat conceptul de hipermarket. Este competitorul demn al Amazon, deoarece este capabil să ia cota de piață de la acesta.
În 1999, Carrefour a fuzionat cu Promodès pentru a deveni cel mai important retailer din Europa. La nivel global, a devenit al treilea jucător în acest sector în 2013. Este prezent în principal în Asia, Europa și America de Sud. El practică și în alte zone ale lumii.
În general, trece prin parteneriate locale pentru a-și desfășura activitățile. Astfel, este în afaceri cu magazine de proximitate, supermarketuri și magazine cu autoservire angro.
Netflix
În sectorul conținutului online, Amazon se confruntă cu Netflix. Această multinațională americană a fost creată în 1997. Operează în domeniul industriilor creative. Netflix este specializată în exploatarea și distribuția operelor cinematografice printr-o platformă dedicată.
Această multinațională are sediul în Los Gatos, California. Inițial, se specializa în închirierea și achiziționarea de DVD-uri cu livrare la domiciliu. Astăzi, Netflix oferă un serviciu de streaming video disponibil pentru un abonament plătit.
Cine Administrează Compania și Cu Ce Succes?
Amazon este administrat de fondatorul său Jeff Bezos. Compania a cunoscut o creștere extraordinară în doar câțiva ani. Datorită stilului de management al creatorului său, Amazon a devenit astăzi un brand de mare succes.
Într-adevăr, Jeff Bezos are un stil de management foarte atipic. Se prezintă în diferite puncte.
O formidabilă tehnică de negociere
Amazon este cunoscut ca fiind un negociator redutabil. Folosește toate trucurile posibile pentru a obține ceea ce vrea. Pentru a ilustra această stare de fapt, iată un exemplu al episodului cu edițiile Melville House. Fără să dezvăluie editurii numărul cărților sale vândute de site, Amazon a cerut plata.
La acea vreme, editorul a refuzat să plătească și a luat editorii de reviste literare drept platformă. Acolo a expus aceste îngrijorări cu privire la politica Amazon. A doua zi după publicare, cărțile Melville House nu mai erau disponibile pentru cumpărare pe site-ul Amazon. Editorul a trebuit să efectueze plata necesară înainte ca cărțile sale să fie disponibile din nou pe amazon.com.
Grupuri de lucru compuse din puțini membri
Pentru a îmbunătăți performanța Amazonului, Jeff Bezos a compus echipe numite „două echipe de pizza”. Este de fapt un grup de lucru format din foarte puțini angajați. Deci, dacă echipele ar trebui să lucreze târziu, ar putea fi hrănite cu două pizza mari. Numărul de persoane dintr-o echipă nu depășește niciodată 7. Eficacitatea acestei strategii a CEO-ului Amazon a fost dovedită de numeroasele și marile inovații ale companiei.
O atmosferă de lucru atipică
În cadrul birourilor Amazon, climatul de lucru este adesea tensionat. Obiectivul acestui climat de lucru atipic este de a evita gândirea unică. Toți colaboratorii lui Jeff Bezos sunt obligați să își dea și să-și apere opinia. Nu contează că dezbaterile sunt aprinse și energice. Principalul lucru este că ideea care apare este rodul unor discuții bine conduse.
Comunicare redusă
Bezos își limitează comunicațiile. Comunică foarte puțin cu acționarii săi, dar și cu partenerii săi de afaceri. El pune la dispoziție foarte puține informații și majoritatea intervențiilor sale sunt calculate cu meticulozitate.
El urăște bârfele și limitează comunicările speciale între oamenii care alcătuiesc echipele sale. Procedând astfel, el poate continua să își mențină faimoasa politică de conflict creativ.
Un înalt simț al controlului
Fondatorul Amazon este foarte atent la tot ce se întâmplă în afacerea sa. Are obiceiul de a monitoriza personal reclamațiile sau întrebările adresate angajaților săi înainte ca aceștia să le primească. Uneori, provoacă panică punând întrebări prin e-mail colaboratorilor săi.
Înțelegere înaltă
CEO-ul Amazon este o persoană foarte perspicace. O perspectivă care se poate dovedi enervantă în multe feluri. Într-adevăr, acești angajați consideră că are prea multe dreptăți. De îndată ce nu este de acord cu ei asupra unui subiect, ei anticipează că vor pierde dezbaterile care vor urma.
Cum Se Opune Amazon Competiției?
În lumea comerțului electronic, Amazon este ca un buldozer care zdrobește orice în cale. Pentru a elimina concurența, Amazon continuă să inoveze sau să facă noi achiziții. Cotele sale de piață din Statele Unite și Europa continuă să crească.
Americanul își îndepărtează concurenții de departe și fără a bate o pleoapă. Se remarcă față de celelalte prin frecvența foarte mare a achizițiilor făcute pe site-ul său.
Tabelele cu profituri
Trimestrul | Venit net |
Iunie 2020 | 5,24 miliarde de dolari |
Septembrie 2020 | 6,33 miliarde de dolari |
Decembrie 2020 | 7,22 miliarde de dolari |
Marte 2021 | 8,11 miliarde de dolari |
Știri Despre Companie
Compania lui Jeff Bezos a ajuns la titluri de mai multe ori. Iată câteva știri din știrile acestei companii.
Consolidarea parteneriatului dintre Amazon și cazinou
Pentru a continua să faciliteze viața de zi cu zi a clienților lor francezi, Casino și Amazon își consolidează parteneriatul. Prin această consolidare, se naște un nou serviciu de clic și colectare. Implementarea acestui nou serviciu va fi în Annecy și Clermont-Ferrand în iulie viitoare. Lansarea va avea loc, de asemenea, până la sfârșitul verii în alte magazine Casino.
Datorită acestui serviciu, abonații Amazon primari vor putea prelua comenzile la unul dintre punctele de clic și de a colecta puncte. Până în vara anului 2022, 180 de puncte de clic și colectare ale mărcii Casino vor fi instalate în toată Franța.
Diferențiați activitățile companiei Amazon pentru a o impozita. Aceasta este voința Franței .
Miercurea trecută, Bruno Le Maire a pledat pentru ca grupul Amazon să fie considerat diferit pentru a-l putea impune. Într-adevăr, în timpul weekend-ului, s-a efectuat o reformă fiscală internațională la Londra. Acordul încheiat prevede o rată minimă de impozitare de 15% pentru corporațiile mari care obțin cele mai multe profituri.
Câteva țări și-au exprimat îngrijorarea cu privire la Amazon. Ei cred că grupul american poate să nu ajungă printre cele 100 de companii care urmează să fie impozitate. Companiile care urmează să fie selectate luând în considerare surplusul lor de profit.
Acordul încheiat permite fiecărei țări să impoziteze profiturile multinaționale care își desfășoară activitatea pe solul său. Profiturile obținute pe solul fiecărei țări vor fi apoi impozitate la un nivel de cel puțin 20%. Cu toate acestea, acest lucru este posibil numai dacă multinaționala are o marjă de profit peste 10%.
Având în vedere activitatea de comerț electronic Amazon, marja de profit Amazon este întotdeauna mai mică de 10%. Cu toate acestea, marja de profit a serviciilor web Amazon depășește cu mult 30%.
Vorbind despre BFM și RMC, Bruno le Maire constată că este obligatoriu ca Amazon să fie supus impozitării minime. El garantează că Franța va lupta pentru acest obiectiv. El propune ca activitățile multinaționale să fie segmentate. Astfel, activitățile extrem de profitabile pot fi impozitate, iar cele mai puțin profitabile nu.
El constată că toți uriașii digitali ar trebui să fie impozitați fără excepții. Potrivit estimărilor sale, impozitarea profiturilor excedentare ar putea aduce 500 de milioane și mult mai mult Franței în fiecare an. În timp ce în prezent, impozitul digital național aduce doar aproximativ 400 de milioane. Potrivit lui Bruno Le Maire, 15% din rata minimă internațională ar putea aduce câteva miliarde în Franța.
Adoptarea acestei taxe internaționale ar fi valabilă numai dacă China va da undă verde. Prin urmare, primarul a avertizat că convingerea acestei țări nu va fi ușoară.
Investitor numărul 1 în America conform PPI
PPI (Progressive Policy Institute) a clasat grupul lui Jeff Bezos drept cea mai mare companie de investitori din America. Aceasta marchează a doua oară în doi ani consecutivi când Amazon s-a aflat în fruntea clasamentului „Eroilor de investiții” al PPI. Această listă este rezultatul unui studiu anual pentru identificarea celor 25 de companii americane care investesc cel mai mult în Statele Unite.
Potrivit PPi, Amazon ar fi investit 34 de miliarde de dolari în infrastructură pentru America în 2020. Acest lucru a generat brusc 400.000 de locuri de muncă directe.
Conform declarațiilor vicepreședintelui Amazon al dezvoltării economice globale, grupul și-a dublat investițiile pentru a-și servi clienții. El a mai spus că grupul prin investițiile sale sprijină și economia SUA.
Dividende Istorice și Data Plății
La fel ca majoritatea companiilor de tehnologie din SUA, Amazon este împotriva politicii de dividende. Drept urmare, compania lui Jeff Bezos nu plătește niciun acționar. Deocamdată, poziția Amazon asupra acestui subiect nu pare să vrea să se schimbe.
Randamente Anuale ale Acțiunilor
Compania Amazon nu plătește un dividend până atunci. Astfel, randamentul său anual este zero.
Dacă a Existat Un IPO, a Fost o Ofertă Bună?
Amazon a devenit public la 15 mai 1997. La acea vreme, foarte puțini investitori cunoscuți aveau încredere în potențialul tinerei companii. Două decenii mai târziu, Tânărul Thumb s-a impus ca un gigant pe Nasdaq. Când a început, capitalizarea sa de piață era de numai 438 milioane dolari.
În 2017, această capitalizare a explodat și este acum aproape de 460 miliarde de dolari. În 2021, evaluarea sa de piață se ridică la 1.640 trilioane de dolari.
O investiție de 1000 de dolari în Amazon în cursul IPO ar genera deja în 2017, de 640 de ori pariul inițial. Astăzi, acest jackpot ar fi crescut enorm.
Istoria Companiei
Amazon a fost fondată în 1994 de Jeff Bezos. Într-adevăr, de la o vârstă fragedă, fondatorul grupului Amazon a iubit tehnologia. A absolvit Princeton în 1986 și a lucrat ceva timp în finanțe. În 1994, după ce a citit un articol despre creșterea exponențială a internetului, a decis să profite de balonul Internetului. Apoi alege să creeze o librărie online.
Numele dat inițial ceea ce este astăzi gigantul electronic de pornire este Cadabra. Acest nume ajunge să fie schimbat. A fost într-adevăr un termen care înseamnă cadavru în franceză. Cadabra a fost, prin urmare, înlocuit de Amazon.
Compania a început astfel în garajul fondatorului său din Bellevue, în orașul Washington. A fost lansat în 2015 și primul său angajat a fost Shel Kaphan. Prima vânzare a Amazonului a fost o carte a lui Douglas Hofstadter. Aceasta este cartea Fluid Concepts and Creative Analogies. În fiecare săptămână, Amazon făcea venituri de 20.000 de dolari în doar două luni de la lansare.
La doi ani de la lansare, compania lui Jeff Bezos a devenit publică. În 1997, când a devenit publică, stocul Amazon a fost estimat la 18 USD. În noiembrie 1997, primul centru de stocare Amazon a văzut lumina zilei. A fost stabilit în Delaware, în Statele Unite.
Amazon a primit încă în 1997, numărul comenzii sale fiind de 1 milion. Pentru a simboliza comanda, Jeff Bezos însuși a livrat clientul în Japonia. Comanda a constat dintr-un manual Microsoft Windows NT și o biografie a prințesei Diana.
Jeff Bezos a fost desemnat omul anului de revista Time în 1999. Anul care a urmat, bula de pe Internet a izbucnit în sunet pentru concurenții Amazon. În același an, Amazon a făcut o tranziție.
Scopul a fost de a face din Amazon un magazin în care se vinde totul. Începând de la muzică bună, trecând pe lângă jocuri video, filme … Tot ceea ce era posibil să cumperi online ar trebui să fie găsit pe Amazon. În același timp, Amazon și-a schimbat logo-ul pentru a adopta logo-ul actual.
Anul acesta 2000 a văzut și lansarea Amazon Marketplace. Această platformă promovează vânzarea de cărți deja utilizate de oameni și întreprinderi mici. 2001 a fost anul lansării primei versiuni a serviciilor web Amazon.
Acesta este un serviciu de închiriere de servere de la centrele de date Amazon. Acest serviciu este dedicat dezvoltatorilor de aplicații. Acestea au avut astfel posibilitatea de a asigura funcționarea aplicației lor la volume mari. Deja în 2015, acest serviciu a generat în jur de 7 miliarde de dolari pe an.
2004 a fost anul în care Amazon Prime a fost introdus. Acest serviciu permite livrarea produselor fără limite în 2 zile și aceasta pentru un an. Accesați acest serviciu pentru o sumă forfetară. În primul an, abonamentul Amazon Prime a fost de 79 USD pe an. În 2014, acest abonament a crescut la 99 USD pe an.
Acest serviciu a trecut de-a lungul timpului o actualizare. Acum include muzică, filme în flux și multe alte utilități.
2007 a fost anul lansării e-readerului Kindle. Conectat la internet, vă permite să descărcați ziare, cărți digitale, reviste etc. În acel an, Amazon a lansat și un serviciu de descărcare de muzică MP3. Serviciul AmazonFresh pentru livrarea la domiciliu a fost lansat și în Seattle, SUA.
În 2010, Amazon și-a înființat propriul studio de film. Denumit studiouri Amazon, va fi folosit pentru a furniza conținut pentru streaming Amazon prime. Amazon primește și un Oscar pentru un film produs de studiourile Amazon.
Au fost lansate alte proiecte precum muzică premium sau Fire Phone. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că nu toate proiectele au avut succes. Unele erau adevărate flopuri.
Start-up-ul Kiva Systems a fost cumpărat de Amazon în 2012. Tehnologia start-up-ului a fost utilizată pentru fabricarea roboților. Acești roboți vin să sprijine gestionarea cererii ridicate.
Al doilea trimestru al anului 2015 a fost începutul unei serii de profituri non-stop pentru Amazon. Această serie de profituri este încă în desfășurare. În vara anului 2015, Jeff Bezos a asigurat serviciile celebrului Top Gear. El și-a prezentat imediat serviciul de streaming.
La începutul lunii decembrie 2016, Seattle a salutat Amazon GO. Este primul supermarket fără casieri sau case de marcat. Supermarketul funcționează datorită senzorilor de înaltă tehnologie și camerelor instalate acolo.
A doua zi după această inaugurare, Amazon a făcut prima livrare cu dronă. Livrarea a fost făcută la Cambridge, Anglia.
Anul 2018 nu vine să întrerupă seria splendorilor Amazonului. Compania a avut vânzări de 51 de miliarde de dolari în primul trimestru al anului. În același an, această cifră de afaceri s-a dublat.
Deoarece nu schimbăm o strategie câștigătoare, Amazon continuă să inoveze. Așa a fost inventat difuzorul inteligent Echo. Vine în diferite versiuni și chiar și într-o versiune pentru copii.
Facilitatea de utilizare este subliniată în serviciile Amazon. Apoi a devenit posibil să vi se livreze acasă sau în portbagajul mașinii.
În același an, fondatorul Amazon a anunțat înmulțirea profitului său trimestrial cu 12. Această super rentabilitate îl împinge de facto pe Jeff Bezos la rangul celor mai bogați oameni din lume.